Honey I'm home!

Nu är jag hemma igen efter en underbar helg i Småland.
Något som jag verkligen märkte när jag skulle åka hem igen, var hur mycket jag verkligen saknar Småland. Halva min barndom har jag spenderat i Värnamo, och jag har lättare för att prata småländska än skånska. Vilket många säkert har svårt för att tro eftersom jag har ganska bred skånska. Något som inte många vet är att jag faktiskt oftast tänker på småländska. Men denna helgen har varit lite påfrestande för psyket eftersom i lördags pendlade jag mellan att prata skånska, småländska och halländska.
Att ha tre hem och tre olika dialekter är ganska förvirrande faktiskt.

Nu ska jag gå och duscha, bilder ifrån helgen kommer efter duschen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0