Min älskade Kotte

Kotte är så himla gullig så det är inte sant!
Pappa ropade precis på vovvarna för han skulle köra ut dem så de fick springa av sig lite.
Vovvarna kommer springandes och jag står i hallen och tar emot dem.
Alla hälsar lite snabbt på mig, Bonnie är snabbast för hon hittade mat som hon tyckte var mer intressant.
Medan Axe och Kotte står och fjäskar och slåss om min uppmärksamhet. Som tur är har jag två händer, så de fick lika många klappar.
När pappa öppnar dörren så springer Bonnie & Axe ut, medan Kotte vänder sig om och går tillbaka till mig.
Då ska ju sägas att denna vovven alltid har lika bråttom att komma ut genom dörren som hon har att komma in igen.
Om man inte öppnar dörren tillräckligt snabbt så börjar hon att gnälla.
Men inte idag, idag ville hon hellre gosa med mig än gå ut och kissa.
Pappa frågade henne om hon skulle med eller inte, och då kände hon sig lite pressad och började motvilligt mot dörren.
Herregud, den hunden har aldrig GÅTT mot en dörr för att gå ut och kissa.
Shit, är man inte snabb nog så springer hon fasen iväg ut på parkeringen och kissar själv...
Menmen, inte idag. För idag ville hon hellre vara med mig. Och det gör mig riktigt glad, och ledsen. För jag vill inte åka iväg från henne igen.


Jag och Kotte i Halmstad, när hon och mamma var och hälsade på mig förra helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0