Plugg in Å-town

Plugga, plugga, plugga!
För en gångs skull så känns det faktiskt rätt att plugga. :)
Jag är ju hemma i åkarp och medan alla andra är i skolan och på jobb, så passar jag på att använda tiden till att plugga lite och framför allt att få vara för mig själv.
Jag trodde aldrig att jag skulle klara av att bo med någon annan, eftersom jag är ganska osocial och är hellre själv (Utom i skolan, då vill jag känna alla), men det har gått riktigt bra. Och det har bara hänt någon enstaka gång att jag fått panik över att man aldrig är helt ensam...

Men nu sitter jag vid pappas skrivbord med en kopp te och datorn framför mig. Har börjat läsa lite i Biologi boken, men det slutade med att jag fick ringa Sanne och fråga vilka kapitel det är vi ska läsa, eftersom jag helt glömt bort att kolla det. Hur smart får man bli egentligen?
Jag har boken med mig, men ingen aning om vad jag ska läsa i den. Emelie i ett nötskal.
Jag kom på att jag måste redigera mitt Paper som jag fått tillbaka, så jag håller på med det istället för Fältbiologin, för jag kände att det var smartast att börja med det. För när jag är klar med det så är jag klar. Biologi-boken blir jag ju aldrig klar med. Man kan läsa allt flera gånger vettu...

Så nu sitter jag här och pluggar medan jag lyssnar på Cyndi Lauper, min nya upptäckt. Sen jag flyttade har jag blivit smått besatt av Bette Midler och nu även Cyndi Lauper. Jag känner hur 80-talet försöker suga sig fast i mig. Kanske är det så enkelt att mitt årtionde var 80-talet, och nu vill jag tillbaka? Vem vet...

Back to work

...

Jag menar pluggandet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0