På gränsen till tårar

Jag håller på och kollar på SPCA i Afrika tror jag det är.
En anställd fick ett samtal om en massa får som såg ut att må dåligt. När han kommer ut till dem ser han att det inte finns någon mat och att de flesta är väldigt magra. När han går in i hagen med en granne så ser de ett får som ligger halvdöd på rygg, han lyckas hjälpa fåret upp genom att dra den lite i benen. Bredvid fåret ligger det ett till, som är dött.
Och bredvid det döda fåret ligger det 3-4 döda får till. De har alla svultit ihjäl, därför att ägaren inte gett dem mat.
Det fanns flera döda får i hagen och även ett 20-tal gravar, inne i hagen.

Jag blir så arg och frustrerad, hur f*n kan man göra något sådant?
Vad är det för fel i huvudet på en sådan person, har man inte råd att ge dem mat så skaffar man sig inte 300 får! Och om det inte var pengar som var problemet blir allt bara värre. Då har någon medvetet svultit ihjäl sina får. Det får mig att vilja kräkas...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0