Superkocken Svensson

Idag lockade jag fram kocken inom mig.
Med tanke på att min pappa varit kock, så var det väl på tiden...;)

Jag åt ensam idag, men bara för det behöver man ju inte hålla sig till mackor eller nudlar.
Utan istället blev det pasta, med vitlök och färskost dressing.
Riktigt gott var det också, och jag blev positivt överraskad av mina skills...:P

För att snabbt summera det hela:

Jag kokade upp pasta i vatten med salt. Skivade 2 vitlöksklyftor som jag sen fräste i stekpannan tills de fick lite färg. Silade av pastan, men sparade på kokvattnet. Sen blandade jag pastan med ca 1 dl av kokvattnet, hällde i några klickar med Philapelphia (tomat & basilika), kryddade med lite vitpeppar och örtsalt. Sen värmde jag även upp lite olivolja som jag hällde ner bland pastan. Jag rörde om och sen la jag vitlöksklyftorna uppe på pastan. Färdigt att serveras!
Man kan även ha lax och chili till, men eftersom jag varken tycker om lax eller chili så skippade jag det.





Färdigt att serveras!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0