Back in H-town

Nu är jag tillbaka i Halmstad igen!
Axe fick följa med tillbaka och han var minst sagt nöjd med detta. Han blev helstirrig när han insåg att han skulle följa med och sprang runt och hoppade in i både pappas och i mammas bil, redo för avfärd.
Bilfärden var trevlig med Rosanne Cash på stereon, och en kaffepaus på McDonalds.
När vi kom fram så möttes vi av Lollo som hjälpte till att bära in alla grejer som jag hade med mig tillbaka. Och jag har bytat djuren lite, så nu är det Xena, Eli, Oogie Boogie och Mitril som bor här. Mitril (gerbil) var här innan också, men jag bytade marsvin och så fick min älskade Kung Caspian stanna hemma i Åkarp för han börjar bli väldigt gammal och risig (hela 2 år och 4 månader). Så jag tyckte det var dumt att utsätta honom för transporten och så får ju sötnosen Oogie följa med istället. Och han är näst mysigast av alla mössen efter Caspian såklart.
När allt var inlastat så började vi packa upp lite smått och sen fixade vi med lite allt möjligt. La spån i burarna, satte upp min Rosanne Cash-poster, drack kaffe, la ut den nya mattan i hallen och så slängde vi skräp och onödiga kartonger som jag sparat på. Mamma var även väldigt duktig och tvättade våran papperskorg som var lite sunkig...:P
När mamma skulle åka så följde jag och Axe henne till bilen och sen cyklade vi bort till Grizzly och köpte hö till marsvinen. Axe hade riktigt bråttom när vi skulle cykla så det blev ett högt tempo som vi höll. Så nu sitter jag här helt slut och genomsvettig och Axe har lagt sig på mattan och han verkar rätt trött han med. Jag hade faktiskt tänkt att tappa upp ett bad nu och bara ligga och mysa och mjuka upp alla ömma muskler som jag har lyckats att få under dagen.

Fast först ska jag nog städa till Oogie Boogie tror jag...:P
Sen blir det badning på schemat!


Min fina Oogie Boogie! <3 (Egen uppfödning)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0