Playing in the sun

Gud jag är helt slut. Stackars Axe också.
Jag tänkte att jag skulle gå en snabb promenad i det fina vädret innan det var dags för kaffe. Satt nämligen och pluggade efter skolan, och behövde en paus.
När vi skulle gå ut så kom det fram tre barn och frågade om de fick lov att klappa honom. Självklart fick de göra det, dessvärre så slutade det ju inte där. Utan sen ville de hålla i kopplet, gå en liten bit med honom och sen började de att kasta pinnar och bollar. Jag lät dem göra det eftersom Axe hade jätteroligt, och han såg ut att njuta av all uppmärksamhet. Så han sprang efter pinnar och bollar, satt fint, kom när de ropade och allt sånt. Ända tills jag såg att han började blir riktigt trött av värmen, så jag försökte få tillbaka min hund och gå min väg. Men det gick  ju inte så bra, de följde efter och frågade om de fick följa med. Jag försökte få bort dem, men mina försök var onödiga eftersom de inte lyssnade...
Men tillslut, 40 minuter senare lyckades vi smita iväg när de två flickornas föräldrar kom. Så jag sa snabbt hejdå och sen gick jag.
Fast en rolig sak var att den yngsta, en liten tjej, var från början jätterädd för honom och stod typ en meter ifrån Axe hela tiden. Men i slutet så övervann hon sin rädsla och tillslut vågade hon till och med ge Axe en puss på huvudet. Så det var ju kul.

Men nu är jag som sagt helt slut, bara tanken på plugg nu får mig att somna. Jag ska kolla på tv och fika ett tag nu och sen blir det chilla största delen av kvällen. Och förhoppningsvis piggnar jag till senare och kan plugga lite till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0