Första April

April, april din dumma sill. Jag kan lura dig vart ja vill!
Eller något i den stilen, jaha då var det första April.

Idag låg jag o drog mig ett tag i sängen innan jag till slut gick upp till Axes stora glädje! Det blev en härlig morgon-promenad som fick mig att vakna till liv igen. Det är precis så man alltid borde göra varje morgon, det är ett härligt sätt att vakna på. Fast om det regnar är det inte roligt längre...

Jag har äntligen skrivit klart alla anteckningarna och Renewable boken är färdigläst i, för den här gången. Nu har jag bara 2 kapitel Ekologi att ta tag i också, men det känns mycket lättare när jag bara har ett ämne kvar att ta tag i denna vecka som jag ska vara ledig. Min lediga vecka ska gå åt till att läsa klart ekologin och sen ska jag bara ligga och läsa en massa böcker och surfa på nätet. <3
Efter att jag hade varit ute på andra rundan med plutten så tog jag mig ett långt bad, och medan jag låg där så passade jag på att kolla på det första avsnittet av den nya säsongen av Saltön på SVT Play. Vet inte varför jag valde just den serien eftersom jag aldrig kollat på det innan, men det var mysigt och jag kommer antagligen att kolla på de andra 3 avsnitten också.

Ikväll blir det antagligen pizza med Sanne, vi är båda ensama så varför inte passa på och njuta av pizza tillsammans i plugg-pausen. Vi får se hur det blir, men hoppas på det bästa...;)

Jag skulle egentligen åkt hem idag, men skjuter upp det till imorgon istället, då jag känner att jag vill få så mycket färdig pluggat som möjligt innan jag åker, så att jag behöver plugga så lite som möjligt när jag är hemma och fiar påsk.

Nu ska jag gå en runda med Axe medan det fortfarande är ljust ute, det är så sjukt mysigt! Hur kan det komma sig att jag älskar att promenera så mycket med honom? I Åkarp ser jag det mer som ett tvång, men här riktigt njuter jag av promenaderna. Skumt, det där. Kanske för att jag inte har något val och kanske för att jag inte heller har något annat och göra och behöver en paus ifrån min ensamhet. Så himla glad över att ha honom hos mig, jag känner mig nästan aldrig ensam, trots att jag för mestadelen faktiskt är just ensam.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0