Morgon - 100411

Sitter med frukosten framför tvn och Axe halvt i knäet...
För första gången har jag börjat skratta när jag kollar på Animal Cops...
Det var en stor Bulldog-liknande hund som hade grävt en tunnel i trädgården och nu hade den fastnat, tydligen så hade den grävt vid någon betong-grej så den hade fastnat under betongen. Det roliga var dock att hunden hette Xena... Och alla som var på plats nämnde namnet hela tiden i varje mening typ, till och med "speakern" sa "Xena har fastnat i ett hål, hur Xena kom dit är inte säkert. Men poliserna gör allt för att få ut Xena innan det börjar regna...blabla" Jag satt och fnittrade för mig själv och hotade med att döpa om Axe till Xenan. Jag vet inte varför jag tyckte det var så roligt, det var inte själva namnet utan att de upprepade det hela tiden som var lite underhållande. Precis som om alla ville säga det...:P

Fast sen slutade jag fnittra tvärt för nästa scen handlade om två utredare som hittade rester av en brutalt mördad häst. Den hade blivit slaktad...med en motorsåg. Och i en inhägnade precis bredvid där de hittade delarna fanns två levande hästar. Och när de gick närmare så såg de att de var nerstänkta av den döde hästens blod... Jag började storböla, tur att Axe är här och tröstar mig med sina pussar.

Nu ska jag njua av en skön söndag med min älskling. Ska även packa upp det sista av det jag hade med mig igår och ställa undan vinterskorna och fram med vårskorna. Ska faktiskt även ta och plugga lite hade jag tänkt. Och bara gå runt och pyssla med saker i lägenheten och njuta av sista dagen av ledigheten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0