Nära döden...

En boll, en boll, en boll och ett racket... - Rally

Jag och mamma tog en tur till Center Syd för att fördriva lite tid. Hittade en anslagstavla som jag ska köpa sen när jag har pengar igen. Och så var vi inne på djuraffären och kollade. Det är alltid lika roligt...:P
Men dagens besök höll på att sluta i tragedi. Om med tragedi så menar jag att jag hade en nära-döden-upplevelse, och jag var övertygad om att min sista stund var kommen!
För att förklara vad som hände:

Förra gången vi var i en djuraffär så började jag prata om att jag ville ha en Dvärgskäggagam. Och mamma hade tydligen inte hört talas om dem så jag sa att jag skulle visa henne någon gång. När jag nu gick runt och kollade i affären så upptäckte jag att de hade en reptil avdelning och längst upp i ett hörn så ser jag ett litet huvud skymta fram. Och tror ni inte att det var just en liten Dvärgskäggagam! Vilken tur tänkte jag, den ska jag visa för mamma! Då sänker jag blicken och upptäcker att precis framför mitt ansikte så ligger det en orm pressad mot glaset och stirrar på mig! Jag överdriver inte när jag säger att jag blev så rädd att jag trodde att mitt hjärta skulle stanna! Jag kände till och med hur tårarna trängde på...
Jag vänder blicken åt sidan för att kolla på något annat, naturligtvis så hamnar min blick på en annan orm som slingrar sig upp emot glaset. Panik, panik, panik!
Jag var tvungen att springa därifrån. Jag trodde verkigen att jag hade kommit över det mesta av min orm-skräck. Men fasen vad rädd jag blev! USCH!

Svart Mamba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0