Stressad? Som fan...

Igår när jag kom hem ifrån skolan så var hela jag ett enda stort stress-moln...
Ont i magen, illamående och tankarna flög bara runt.
När jag vaknade imorse så kände jag bara...NEJ!!
Så idag stannade jag faktiskt hemma ifrån föreläsningen, dock så ångrade jag det typ så fort klockan blivit 10 och föreläsningen började. Eftersom att varken Sanne eller Sofie heller var på föreläsningen så kan jag ju inte skriva av anteckningar av någon av dem. Så nu har jag ju missat föreläsningen om kap 4. Men jag får helt enkelt ta igen det genom att läsa extra noggrannt i boken.
Kände verkligen att jag behövde en morgon för mig själv, sitta och plugga i lugn och ro medan jag fortfarande hade någon energi kvar. När man går på föreläsning så tar det nämligen på all energi och när man sen kommer hem och är helt slut är det meningen att man ska sätta sig och plugga...

Den här kursen känns dessutom ÄNNU stressigare än de andra under denna terminen har varit. Igår så hade vi 2 föreläsningar och vi gick igenom kapitel 1 2 3, sen idag gick han igenom kapitel 4.
Vi ska ha ca 5 föreläsningar per vecka, där han antagligen kommer att gå igenom 1 kapitel per föreläsning, så det är ju bara att säga hejdå till all möjlig fritid...
Har suttit och läst i boken nu på morgonen och även igår, och jag har fortfarande 9 sidor kvar på kapitel 1!! Herregud, hur fan är det meningen att man ska hinna med att läsa och göra uppgifter till 4 kapitel på 2 dagar?

Det blev lite mycket klagande i detta inlägg kände jag, men mår skit just nu så kan inte annat än att tänka negativt (eller neeegativt som min lärare säger) om allt just nu.

Men imorgon kommer min familj upp och hälsar på, för att fira min födelsedag. Så det ser jag ju fram emot i varje fall!


Är så himla glad över att jag har min älskling hos mig, annars tror jag inte att jag hade klarat av all stress. Men att bara kunna hålla om och borra ner ansiktet i hans päls kan lugna ner mig oavsett hur stressad jag är!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Hoppas det blir lugnare snart! Låter jäkligt jobbigt...

O hoppas du får ett trevligt födelsedagsfirande!!

kram

2010-12-03 @ 21:27:32
URL: http://www.zurvivings.webs.com
Postat av: wbm

Hej där!

Glöm inte att ta det lugnt, det gäller att orka också. Snart är det jul! Tycker julfika låter bra nån gång snart. Om du vill skriva av anteckningar får du gärna låna mina :)

Kram!

2010-12-03 @ 23:24:31
URL: http://nogg.se/wbm

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0