Mitt finger blev en morot för en hungrig krokodil

Aj aj aj, mitt högra lillfinger blev precis lämlästat.
Boven?
Hera!
Jag skulle ge marsvinen deras frukost, och jag höll fram handen för jag ville att lilla Medusa skulle lukta på min hand. Då känner jag helt plötsligt att Hera, som var på andra sidan av min hand, tar tag i mitt lillfinger och biter sig fast. Hon trodde att mitt finger var en morot, och det är inte första gången heller. Hon har gjort det misstaget en gång innan, men denna gången gjorde det ont! Hon började nämligen backa medans mitt finger var kvar i munnen, sen började hon att rycka och slita (så hårt hon kunde, inte så mycket om man jämför med tex en hund) samtidigt som jag kände hur hon tryckte ner tänderna hårdare...
Jag började oja mig "aj,aj,aj,aj" och då kom Axe och stod och kollade vad jag höll på med, ingen hjälp där alltså. Tror ni hon släppte? Nä, den lilla gudinnan bet sig fast och körde med värsta dödsryckningen (det första jag tänkte var, jäklar jag har en krokodil som husdjur!). Det slutade med att jag fick putta på hennes nos för att distrahera henne, men det hjälpte inte så slutligen fick jag bända upp munnen på henne!
Hon måste ha varit jäkligt sugen på morot!! Det är i och för sig hennes favorit grönsak, men seriöst!
När jag fick ut mitt finger igen så var det rött och lite ömt (men det har gått över nu) och jag har nu ett punkteringssår på varje sida av fingret. Det gick alltså hål, men det var inte så djupt för det kom bara en droppe blod från det hålet på ovansidan av fingret.
Men Axe fick allt trösta mig, för jag var lite omskakad (mesig som jag är). Men nu är jag helt återställd och redo för min egen frukost. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0