100117

Idag har varit en riktigt härlig dag!
Dock så har den ju precis som vanligt gått allt för snabbt.
Jag och Axe har varit själva hela dagen och bara myst och haft det trevligt. Vi gick till hundrastgården och lekte. Jag hittade en pinne som jag kastade till honom som han sprang efter, men efter ett tag så la han sig ner och tuggade sönder den. Så jag hittade en ny pinne att kasta, och samma sak hände med den.
När jag sen hittade en tredje pinne så tränade vi lite apport och det gick bra. Trots att det bara var en pinne så gjorde han allt som han skulle, väntade på kommando, sprang och hämtade den, satte sig, och gav den till mig när jag sa till. Vi gjorde det några gånger och han var jätteduktig!
Sen gick vi hem igen, så det blev en trevlig liten timmes-promenad.
Efter det så åt vi lite och sen har vi mest legat och latat oss i soffan båda två. Har blivit ganska mycket French & Saunders om vi säger så...;)

Sen på kvällen så ringde pappa och sa att jag gärna får ha Axe hos mig lite längre, så jag frågade Lollo och det gick bra! Nu är jag så himla glad och nöjd, jag njuter verkligen av hans sällskap. Så tack så mycket för det!! :D
Jag har verkligen märkt det man säger om att man mår bra av husdjur, det har jag väl i och för sig alltid gjort, men har märkt av det mer nu när han har varit här. Läste en artikel i Hallandsposten för några dagar sen om varför det är bra med husdjur. Och där stod det att man mår bra av att ha något varm och mjuk att hålla emot kroppen eftersom då sänks pulsen och kroppen skickar ut fler "glädjeämnen". Och jag har faktiskt märkt att jag blir lugnare när jag ligger och kramar plutten. :)
Så det måste ju stämma då!

Nä, nu känner jag att jag har ägnat hela detta inlägget till hur underbar Axe är, så nu får jag väl klaga lite med.
Har ju fått en liten förkylning som gör mig trött och seg, sen har jag även fått sådan sjuk träningsvärk i benen av alla promenader och det faktum att jag har gummistövlar på mig. Gummistövlar är bra, men kanske inte idealiska när man ska vara ute och gå en timme, för fötterna och benen menar jag. Så jag har gått runt med värk i skenbenen hela dagen, och det har inte varit jättekul på alla promenaderna vill jag lova. Men det går det med, så jag hoppas på att om jag ignorerar det tillräckligt mycket så kanske det går över...;)

Nu ska jag snart gå och lägga mig, för jag ska upp vid 7 imorgon. Börjar redan kvart över 9, så jag ska hinna gå ut med Axe, ge honom mat, äta frukost och göra mig iordning. För att inte tala om att försöka få in linserna i ögonen, har ju inte använt dem alls under julen så det är knappt jag kommer ihåg hur man gör...haha!

God natt!

Kommentarer
Postat av: Lollo

Äh, lika vettigt inlägg som vanligt:D Klart Axe får va kvar, han e min favvovovve nu ju!

2010-01-18 @ 00:53:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0