Ännu en duktig dag

Idag har varit en sån där "Duktig-dag". Jag har dammat mitt rum, dammsugit lägenheten, duschat, pluggat och nu nyligen så cyklade jag med Axe till hundrastgården och kastade lite boll. Nu är han trött och det var skönt att kunna cykla så att han får någon motion. Han var jätte duktig och sprang bredvid mig och kollade på mig hela tiden. Han brydde sig inte om de vi cyklade förbi inte ens hunden som stid och skällde på honom endast en meter bort. Men något man märker är hur tröga vissa människor är. Jag har honom på min vänstra sida när jag cyklar, så jag cyklar även på vänster sida av vägen bara för att han ska vara inne mot kanten. Men när man möter människor så envisas de ju med att gå på just den sidan där han är så vi får alltid akta oss och jag cyklade nästan uppe i snöhögar vid vissa tillfällen! Suck...
Till och med gubben med hunden ställde sig till kanten....på den vänstra sidan, så Axe sprang ju precis bredvid hunden som skällde. Sån jäkla tur att plutten inte bestämde sig för att skälla tillbaka för då hade jag hamnat i backen...:P

Men nu är vi hemma igen och jag har bockat tvätt tid mellan 7 och 11 på fredag morgon. Herregud, trodde aldrig att jag skulle gå upp så tidigt bara för att tvätta...:P

Tillbaka till pluggandet!


Precis kommit ur duschen

Mys i sängen

Axe är ute och leker i snön

Det är jättekul med boll!
Snälla Sanne lånade ut sin boll i plast som vi kunde leka med ute i snön.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0