Massa plugg och lite bergsklättring

Vill bara poängtera att nu är första gången som jag startar datorn och tvn idag!! :O
Vaknade vid 10 i 10 i morse och gick upp och gav Axe mat, efter att jag hade väckt honom. Sen gick vi ut på en lite morgon promenad så att han fick springa av lite energi så att jag skulle kunna plugga sen när vi kom hem igen.
När vi väl kom hem igen vid 20 i 11 så satte jag mig med min frukost och började att plugga kemi. Och det fortsatte jag med i 3½ timme! Tio över 2 så var jag så sjukt trött på Kemi och allt vad pluggande heter så jag bestämde att det var dags för en långpromenad!
Eftersom det är för mycket snö och is ute för att jag ska kunna cykla med Axe säkert utan att fara i backen, så bestämde jag att jag fick göra något annat för att motionera honom.
Jag funderade på vad man brukar göra för att motionera hästar, så jag beslöt mig för att ta på mig gummistövlarna och ge mig ut i den djupa snön för lite bergsklättring. Men eftersom vi inte har några berg här på Andersberg så fick det bli kullklättring istället. :)
Jag gick i den djupaste snön jag hittade så att han verkligen fick lyfta på benen för att ta sig fram. Sen klättrade vi mycket upp och ner både på gångar och i djup snö. Sen fick han även springa runt lite lös så att han gjorde av med den sista energin. Men jag kan ju lova att jag var den tröttaste av oss, och den som gav upp först..:P Medan jag höll på att snubbla i snön och ge upp så skuttade han glatt runt mina fötter.
Och medan vi gick där i drivorna så gick jag och sjöng på denna låten:


Väder-Annika är min favorit av Rally-gänget. :)

Men nu är jag hemma igen och har precis ätit lite lunch, snart dags för kaffe...Yees! :D
Så fort kaffet kommer fram ska jag fortsätta att plugga. Men man behöver faktiskt en paus då och då.


Otålig vovve som väntar medan jag tar på mig stövlarna.

Vinter-outfiten

Gummistövlarna är på!

Axe var riktigt duktig på kullklättring

Jag tror att han hade väldigt roligt

Han sprang av sig ordentligt och gick direkt och la sig när vi kom hem igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0