Första föreläsningarna år 2010

Idag hade jag mina första föreläsningar nu efter jullovet.
Det var i "Zoofys" och "Cellbio". Båda två är väldigt tuffa kurser och det gäller att man börjar plugga redan från första dagen, typiskt. Kunde vi inte haft lite slappe-kurser istället...;)
Som jag har uppfattat det så är båda dessa kurser verkligen tuffa, de värsta hittills iaf. Dumt att ha båda samtidigt...
Och självklart är båda två i den engelska biologi-boken. Undrar om man kommer att kunna hålla de två ämnena isär eller om man blandar ihop dem...:S
Jag har börjat att läsa i den, eftersom jag tänkte vara duktig och börja ifrån början. Vill verkligen klara dem, för tror att de kan vara riktigt jobbiga att göra omtenta på samtidigt som man har andra kurser.

Zoofysen verkar väldigt intressant i alla fall, men även väldigt komplicerad. Så det gäller att hänga med.
Cellbion vet jag inte så mycket om än, det var mest repetition ifrån Kemin idag. Men tror att den kan vara lite jobbig att hänga med i. Men man gör sitt bästa, finns inte så mycket mer att göra.

Nu ska jag kollar lite på ASPCA, sen ska jag gå ut med Axe. Och efter det ska jag lägga mig och kolla på förra veckans avsnitt av Medium.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0