Lite gerbil-snack

Nu sitter jag och myser med Mitril, min äldsta gerbil, och med Caspian, min äldsta mus. Först så fick Caspian springa lös i sängen medan Mitril var uppe i handen. Men det funkade inte så bra eftersom Caspian bara ville mysa och Mitril bara ville springa. Så de fick byta plats.

Kollade just i stamtavlan och såg att Mitril fyllde ju 3 år den 3 januari, grattis i efterskott min pälskling!
Mitrils lillebror Prince Charming har precis dött, så han är helt ensam nu. Därför ska han få följa med mig tillbaka till Halmstad, så att han får all den uppmärksamhet han behöver. Så lille Diablo får stanna kvar i Åkarp ett tag.
Mitril och Prince Charming var mina "Bröderna Bus", eftersom de var väldigt sociala men otroligt busiga. De älskade att springa runt i soffan och busa emellan kuddarna. Väldigt sorgligt att Prince Charming har dött, inte bara för att han var underbar utan även därför att han var den siste gerbilungen som föddes i detta huset. Han var i den sista kullen innan jag la aveln på vila. Fairytail's Mitril & Fairytail's Quentin är ju också min uppfödning...men Charming var den sista. :/





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0