Halmstad med positiva tankar

Nu sitter jag i Halmstad igen. Men ska snart åka hem till Åkarp igen.
Det blev bara lite farande hit och dit idag. Men det är bara bra, då håller man ju sig sysselsatt! ;)
Jag och mamma åkte hit och dammsög och våttorkade golven, för även om man inte bor här så mycket nu under sommaren så vill man ju ändå hålla lite rent. Det är ju faktiskt ett hem, som behöver sitt underhåll. Även om man inte alltid känner för det...

Idag kom det nämligen en tjej vid namn Hanna och kollade på lägenheten. Det känns bra, vi verkar funka bra ihop! Samma åsikter om vissa saker och hur det ska gå till. Jag är positiv! Det ska bli kul att ha någon hos sig igen. Kan bli riktigt kul... Spännande!

Det är så mycket som händer nu under sommaren. Igår satt jag och drack cider med Linnea i trädgården och pratade en stund. Det är så mysigt att ha folk som man tycker om som grannar. Det finns nästan alltid någon man kan prata med när man har tråkigt. Det är så annorlunda att få komma hem till Åkarp där det alltid finns människor som kan undehålla en, och för att inte tala om att få umgås med alla mina små älskade djur igen. Saknar ju dem som jag inte har hos mig... Men nu är alla samlade igen! :D

Och i onsdags så var jag och praktiserade på Miljökontoret i staffanstorp, och det var väldigt lärorikt och jag är väldigt glad över att få ha varit där! Ska tillbaka på onsdag nästa vecka igen. Då ska jag få följa med en annan person ut på inspektion. Jag fick följa med på inspektion i onsdags med och det var otroligt lärorikt! Och alla som jag träffade var så trevliga och bemötte mig med värme och intresse. Carina presenterade nämligen mig för ALLA som jobbade där den dagen. Så jag har hälsat på alla på kommunhuset... (som inte hade semester)

Och nu ikväll ska jag leka med snäckan!
Hanna, vad skulle jag göra utan dig? Du lyser upp min dag, och är den enda som orkar sitta och lyssna medan jag sitter och ältrar mina problem om och om igen... Tack för att du finns!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0