A beautiful day

Nu har jag och Axe precis varit ute på en promenad, och köpt mjölk. Det var så himla fint väder när man kollade ut genom fönstret och såg att solen sken. Så härligt! Hoppas att den skiner på så att allt slask och blött försvinner från gatorna, så att jag slipper torka Axes tassar varje gång vi har varit ute.
Han var jätte duktig och satt snällt och väntade utanför medan jag var inne och köpte mjölk. När jag kom ut igen så blev han glad och hälsade mig välkommen tillbaka. Han fick gå lös resten av vägen hem och det gick väldigt bra, det kom en liten flicka på cykel framcyklande till honom. Men han tittade bara på henne och sen fortsatte han att gå. Vilket var väldigt bra, eftersom han inte ska gå fram till folk hur som helst utan tillåtelse. Flickan såg däremot lite besviken ut för hon ville nog hälsa. Men hon var så himla liten, max 5 år, så jag var lite rädd att han skulle välta omkull henne om han hade gått fram...haha!
Som sagt var vädret härligt med solen som sken, så mina vantar flög av och hamnade i väskan och jackan knäpptes upp. Sen gick vi där i lagom promenadtackt och njöt av det fina vädret.

Nu är jg inne igen och ska nu läsa den sista sidan i Cesar's Way, och sen tänkte jag börja läsa i en av mina Sabrina böcker somjag samlade på när jag var yngre. Dock så har jag inte läst dem alla än, så nu är mitt nya projekt att läsa ut dem och sen så får Evelina (mammas arbetskompis dotter) dem så att hon kan läsa dem. Känns skönt att lämna över dem till någon i rätt ålder som också kan njuta av dem. Så att de inte bara slängs bort. (Det är ju ändå ett samlingsprojekt som jag höll på med under min "ungdom", så man vill ju inte bara kasta bort det).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0