In sickness and in hell

Jag har nu börjat att kolla på 4:de säsongen av Xena nu, efter mitt lilla uppehåll. Jag kunde inte bärga mig längre och var bara tvungen att ta upp mitt tittande igen!

Igår så såg jag dock ett av de roligaste avsnitten, nämligen In Sickness And In Hell. Det är ett helt sjukt avsnitt, med många twister, knasiga kommentarer och humor på min nivå helt enkelt. För att dra storyn lite snabbt...
Gabrielle har fått svamp/skabb som snabbt sprider sig över hela kroppen. Xena vaknar upp och har fått löss av sin "sovfäll", man kan bokstavligt talat se lössen hoppa omkring... Sjukt nasty! Argo (xenas häst) är sur och överger henne för en annan krigsherre som erbjuder henne äpplen. Xena sitter på en "tavern" (vad heter det på svenska?) och gråter av förtvivlan över att Argo har övergett henne. Snacka om Krigarprinsessa va? ;)
Och Joxer (den misslyckade krigaren som är vän med Xena och Gabrielle) lyckas med att vinna över en hel arme...genom att matförgifta dem.
Och Gabrielle som ska visa sig duktig och fånga en kanin till middag, möter naturligtvis på den antagligen ände kanin det finns som har huggtänder...som går till anfall!
Senare råkar hon även dricka medicinen som ska hjälpa mot klådan, och hela hennes mun domnar av. Snacka om dreggel säger jag bara! :P

Några oförglömliga kommentarer:

1. Xena och Gabrielle smågnabbar. Gabrielle: "Huh, you want a piece of me?". Sen drar hon av en skabbig hudremsa och kastar på Xena.

2. Xena till Gabrielle: "Scabrielle"

3. Gabrielle är insmörjd i gegga för att bota svampen, hon vänder sig till Joxer och frågar: "What is this, sheep-dung?". Joxer: "Goat-poo". Sen spinger han därifrån.


Hittade denna reklamen som är ganska bra på att förklara vad det handlar om.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0