Yesterday

Tänkte att jag skulle berätta lite snabbt hur min gårdag var, alltså hur tisdagen var.
Gick i skolan mellan 10 och 12 och sen bar det av hemmåt med ilfart. Väntade nämligen på att pappa skulle komma och hämta djuren och ta de med hem till Åkarp. Eftersom jag är ledig nästa vecka så ska jag spendera den hemma i Åkarp, och då måste jag ha djuren med mig. Men kan inte ta alla på tåget, blir lite mycket om jag ska släpa med mig en hund, 2 marsvin, en mus och en gerbil. Blir lite mycket att bära...haha
Vid halv 1 så gick jag och Axe ner för att vänta på dem samtidigt som vovven fick rastas, men när vi kom ut så var pappa och vovvarna redan där. Så det blev en liten återförening på gräset där alla 3 labbarna (efter att Axe hade morrat och skällt ut dem, innan han såg vilka det var) sprang runt och lekte och stojade.
Sen gick vi upp till lägenheten allihopa och Kotte och Bonni passade på att bekanta sig med lägenheten. Bonni har ju inte varit där sen dagen då jag flyttade in och Kotte var ju med mamma och hälsade på i slutet av förra året.
Bonni passade på att välta ut en transportbur med spån över mitt golv och ge sig på ett försök att äta upp Medusa. Men Medusa klarade sig och jag dammsög sen golvet, så ingen skada skedd.
Efter att bilen vart packad så åkte pappa och tjejerna iväg. Kvar blev jag och plutten som verkade glad att de kom och hälsade på, men lika glad att de åkte igen för han gick direkt och la sig på rygg i min säng och började snarka.
Resten av dagen gick åt till att plugga, Xena och kolla på tv. Sjukt roligt avsnitt av House föresten, med en katt som kunde förutspå när någon skulle dö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0