Chemistry



Idag har jag varit duktig...enligt mig själv i alla fall!
Har läst de 2 första kapitlena i boken och gjort tillhörande övningsuppgifter.
Men nu är jag så himla trött, vill bara slänga kemiboken i väggen. Vem kom på den dumma iden att vi skulle ha en engelsk kemi bok?
Alltså, seriöst! Ämnena heter ju inte samma sak på engelska som på svenska! Och vissa av ämnena heter en sak på engelska, men på svenska så betyder det namnet ett annat! Som till exempel "Silicon" på engelska... Man skulle ju kunna tro att det är Silikon på svenska, men nejdå! Där tog ni allt fel!
Vet ni vad det ämnet heter på svenska? Kisel!!
Så silicon på engelska är inte silicon på svenska (det ämnet finns också) utan kisel... Snacka om förvirrande!!
Som ni kanske förstår så snurrar det mesta bara runt i skallen på mig just nu.

Och i morgon börjar jag kl 8 ch går till 16...
Så jag borde nog verkligen gå och lägga mig snart... *snaaaark*

Och för att toppa det hela! Nu när jag skulle ta av mig mina örhängen, så hade det ena örhänget fastnat lite i örat... Så nu blöder jag ifrån hålet i ena örat! Så jäkla typiskt! haha, blev ett väldigt negativt inlägg. Men jag är trött och sliten, så då bli det så.

Sov gott alla små söta tomtenissar där ute i världen!
MUMS på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0