Huskur a la Aleksandra

Att de är bra att äta vitlök mot förkylningar har väl de flesta redan hört.
Men igår i skolan så tipsade Aleksandra mig om ett annat sätt att använda vitlöken på. Och det är inget för de klena kan jag ju be att få tala om...

Istället för att äta vitlöken ska du... hör och häpna... dela den på mitten och trycka upp den i näsan! :O
Och eftersom att det här lätt helt galet och ganska smärtsamt faktiskt, så var jag ju bara tvungen att prova...;)

Och det fungerade faktiskt! Min näsa känns ganska snor-fri just nu!
MEN, det var verkligen inte en skön upplevelse vill jag ju bara tillägga.
Efter cirka 5 sekunder med vitlöken i näsan så formligen forsade tårarna ner för kinderna, och de var inte det enda som rann okontrollerat... :S

Men som sagt, det hjälpte faktiskt. Näsan tömdes och nu känns den tom och det går att andas igen. Och allt gick på ungefär en minut, snabbare än näs-sprej alltså. Dock så får jag en liten hint av vitlök i varje andetag som jag tar. Allt luktar vitlök just nu...;)

Och så här såg det ut!



Och 5 sekunder senare så såg det ut såhär...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0