Kemi på schemat!

Idag blev det en liten runda till skolan för att ha föreläsning mellan 10 och 12.



Efter föreläsningen så stack vi till kemi-labbet och satte oss där och kollade igenom uträkningarna till övningsuppgifterna. Smart som jag är så hade jag min kamera med mig, så jag fotade alla lösningarna. Tänkte att det kan ju vara bra att ha dem lättillgängligt när man ändå sitter och pluggar kemi hela dagarna. Så nu slipper jag ta mig till skolan när det är något som jag inte fattar, utan kan bara starta datorn. Fett nice!
Man får ju göra det enkelt för sig liksom. Sen jag kom hem har jag bara suttit och räknat en jäkla massa, men är forfarande "bara" på kapitel 4. Föreläsnngarna har ju börjat med kap 8 nu, så jag ligger ju verkligen lite efter om vi säger så...hehe
Och det går ju inte fortare bara för att jag har lösningarna, för jag måste ju fatta vad det är jag gör också. Dock har jag börjat förstå räknesättet på kap 4 nu, så det går ganska bra nu faktiskt. Men sen blir det ju ett nytt kapitel med nya sätt att räkna...*suck*

Men det är så det ligger till, så det är ju bara att sätta igång och ta tag i det! Yay... :D



I kemi-labbet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0