Nattens lilla tripp

God eftermiddag gott folk!
Här har ni en som varit på äventyr inatt..
Eller ja, äventyr och äventyr... haha
Precis efter att jag gått och lagt mig igår, någon gång efter 1, så får jag sms från min lilla sötnos till syster.
"Är du vaken? :)".
Jag svarade att jag var vaken, men att det var inte långt ifrån att jag sov.
Då svarar hon med att hon missat sista bussen och sista tåget, men att hon var på väg hem så sakta... Knäppskallen tänkte nämligen hem ifrån Malmö halv 2 på natten!!
Där flög jag ju upp ur sängen kan jag ju medela!
Efter att jag försökt tala henne till rätta och säga till att hon skulle ringa mamma (som inte svarade), så var det ju bara för mig att gå upp och väcka mamma och berätta vad som hänt.
Jääääklar, jag har nog aldrig sett någon vakna så fort och flyga upp ur sängen!!
Så det var ju bara för mig och mamma att sätta oss i bilen och köra till Malmö och hämta tokfian. Där satt hon på en bänk vid Sydsvenskan och såg skamsen ut.
Vår resa fram och tillbaka till Malmö tog 20 minuter... ;)
När vi kom hem igen gick mamma och la sig (eftersom hon skulle upp och jobba typ 4 timmar senare), medan jag och Nikki satt i köket och snackade en stund. Jag tog lite "natta-käk", typ något som jag nästan aldrig gjort ;).
Sen när jag gått och lagt mig igen vid halv 3, fick jag sms från Angela som berättade att hon precis kommit hem, och som bad mig att inte komma för tidigt idag... Hahaha lilla busungen...

Morgonen har jag spenderat med att börja plugga lite... Usch vad tråkigt det är, men det måste ju göras så det är bara att bita i det sura äpplet. Som tur är blir allt lättare med en kopp kaffe i handen!
Nä, nu tänkte jag faktiskt ta och dra mig mot duschen...

Puss haj!


© Emelie Svensson - 2011


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0