Hundvakt

Just nu sitter jag ute hos hundarna och myser.
Pappa är iväg så jag är hundvakt. Trots att jag älskar Bonnie väldigt mycket så är det fett störigt att man inte kan lämna henne ensam. Eller jo, lämna henne kan man ju göra men inte om det är öppet ut till trädgården. Det där med att man ska stanna innanför staketet har hon aldrig fattat. Och det känns sjukt taskig att stänga in dem bara för att hon inte kan skärpa sig. Så istället får jag sitta här nere och vakta. Men det är okej, jag får ju en massa kärlek och pussar från mina tre "små" älsklingar.
Medan Axe lägger sig tillrätta och snarkar lite och ligger och fäktar med benen så turas Bonnie och Kotte om att gå fram till mig och kräva min uppmärksamhet.
Men det är så det alltid har varit, Axe är den lugna som alltid finner sig tillrätta i situationen och accepterar läget. Medan Kotte och Bonnie inte har några som helst problem med att visa när de inte är nöjda med att bara ligga och sova. Särskilt Kotte har alltid varit ett stressat energiknippe och har alltid haft svårt att lugna ner sig och få ro om hon inte är hemma eller om hon inte får jobba. Det märks ju verkligen att det är "arbetande" hundar vi har. Den enda soffpotatisen är Axe, men samtidigt så är han bara så när vi är hemma. Är han ute och jobbar så är det en helt annan hund man har framför sig.

Men det är ju så det ska vara tycker jag, de ska absolut ha en "av- och påknapp". Jag menar, fasen vad tråkigt med en hund som bara vill sova hela tiden. Lite energi och arbetsvilja kan man väl ändå få be om? ;)


Kotte & Bonnie på Spillepengen


Bonnie in action

Axe i full fart, springandes ifrån mig..

Axe, Kotte & Bonnie

Axe just nu ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0