Stefan ♥ Elinor

Igår var alltså jag, mamma & pappa iväg på bröllop hela dagen.
Det var nämligen 23 mil bort, i Smålands mörka skogar. Så det var ju en trevlig bilresa vi hade framför oss... hehe

Men bröllopet var fint och mysigt, och det var kul att få se kusinen Stefan äntligen få sin Elinor. :)
De var riktigt söta och fina tillsammans.
Men har kommit fram till att bröllop inte är något för mig. Oavsett hur fint det är så kan jag inte hjälpa att bli lite deppig och uttråkad. Men eftersom att det var en av favvokusinerna så följde jag med. :)

Men som tur var fick jag sitta i närheten av den bästa kusinen genom tiderna, Jenny. Plus att min bordsgranne, Magnus, som trots det faktum att han var Matte- och fysik-lärare, var ganska underhållande när han på något konstigt vis lyckades få mitt liv till en novell. Genom att jag fick ett sms som jag svarade på av "telefon-personen", samtidigt som jag då ska ha ett ex boende hos mig, i samma lägenhet som jag delar med en tjej som jag kan ha haft ett förhållande med tidigare (detta var hans teori, inte min...), samtidigt som jag då har den hemlige "telefon-personen", som jag inte har berättat för att jag ska ha ett ex boende hos mig...
Och genom att använda sig av sitt logiska tänkande kom han fram till att det vore bäst för mig (och novellen) om den hemlige "telefon-personen" var en tjej. Och detta därför att om det var en tjej skulle det dels bli en roligare tvist, men även jag skulle tjäna på det eftersom att om det var en tjej så skulle risken för att "telefon-personen" blir avundsjuk vara mindre, eftersom att det inte skulle finnas samma hot då exet är en kille...
Den här "novellen" a.k.a teorin om mitt liv satt då jag, min bordsgranne Magnus, min kusin Jenny, samt Jennys bordsgranne (kommer inte ihåg vad han hette men han var tillsammans med brudens lillasyster) och diskuterade ivrig om i alla pauserna mellan skålarna och talen.
Jag måste faktiskt hålla med om att det var väldigt underhållande, då det bara var jag som kände till all faktan, medan de andra tre satt och gissade och hittade på lite själva...

Om det är någon som undrar så var vi hemma kl 2 på natten igen. 13 timmar efter att vi hade åkt, och jag var stolt som hade haft de högklackade skorna på mig i hela 7 timmar. ;)




Min äldsta kusin Susanne, hennes söner Alec & Tim samt mormor. :)


Jenny. Snacka om att Jenny och Nikki är sjukt lika varandra...

Mamma och Jenny


Brudparet - Elinor & Stefan




Två av mina fem kusiner. Syskonen Pierre & Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0