So damn good

Haha eller inte!
Min fina lilla förkylning som jag fått är allt annat än trevlig. Men det blir bättre och bättre, thank god!
På tisdag är det tenta i LCA och jag har spenderat helgen med att sitta i min ensamhet (Hanna är i Lund) och pluggat som en tok. Eller nästan i varje fall. Lite pauser har man ju allt hunnit med ;)
Men just nu är jag inne i en sådana fas att jag är så trött på allt som har med plugg att göra. Jag vet att jag ofta säger att jag inte pallar och bla bla bla, men just nu har det varit så himla mycket på en gång och stressigt och jävligt att jag bara behöver en paus. Bara några plugg-fria dagar...
Vilket jag ska ha efter tentan! :D

Hade gärna tagit tiden till att åka bort och bara släppa skolan och Halmstad lite (inte för att jag inte vill vara i Halmstad, utan för att jag förknippar staden med plugg). MEN sen har vi ju det här lilla fenomenet som kallas pengar. Som student har man inte råd att bara ta en liten spontan-semester helt plötsligt. Inte utan planering och sparning i förtid. Spara har jag gjort, men det är till hyran under sommaren. ;)

Men pratade med pappa igår och han kanske ska till Stockholm nästa månad, så funderar starkt på att följa med! Komma bort lite på en mini-semester, och kanske passa på att våldgästa en viss liten latina <3.
Mohaha, jag är så otroligt snäll ibland.
Har faktiskt funderat på att åka upp efter tentan på tisdag, men eftersom att jag har "tidspress" på mig att åka hem igen senast på fredagmorgon så blev det så sjukt jäkla dyrt! Man ska tydligen inte åka till Stockholm över helgen... My god, vilka summor..;)
Så det får bli en annan gång istället. Dessutom så ska jag ju kanske vara katt-vakt på tisdag kväll, då lilla Emo blir ensam. Och en chans till att få henne att inte kissa på sig så fort jag tittar på henne hade ju inte suttit fel. Haha, men ack vad söt hon är!

Fast ingen slår ju mys-katten nummer 1: Tuva!


Jag och Tuva på min 21-års dag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0