Ut med aggressionerna

Alltså, what the fuck?
Visst jag vet att jag överdriver och bla bla bla...
Men hur kan det komma sig att någon dömmer ett djurslag på en utställning som de inte ens har?
Eller aldrig har haft? Vet man då ens vilka kriterier som finns?
Jag har i alla fall uppfattningen att för att bli en bra domare så ska man ha haft djurslaget länge och helst även fött upp det. För det är när man är just uppfödare som man lär sig vilka linjer det är man ska gå efter.
Man lär sig om färgerna, genetiken, typen, utseendet i allmännhet och vad som gäller för just det djurslaget...

Jaja, vad vet jag?

Jag är bara en djurgalen domare som är utbildad djurvårdare och har fött upp en jäkla massa djur under flera års tid... ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0