Totoro

Jag läste precis ut min bok "Pojken som överlevde" den sista och tredje delen i triologin om Dave Pelzer's liv. Alla tre böckerna är väldigt bra, men bäst är ettan "Pojken som kallades Det". Skithemskt bok, men det går inte att sluta läsa. Har redan läst den tre gånger.

Men nu när jag då har avslutat min bok tänkte jag att jag skulle "pausa" lite innan jag börjar på en ny bok. Så just nu sitter jag och läser i "National Geographic". Och jag har precis lärt mig att "Totoro" (Tänker på den animerade filmen) är ett utdöende språk som talas av enbart 5 personer i Norra Sydamerika. Dock så är tidningen från 2007, så det är inte säkert att det är lika "många" som talar det nu. Väldigt intressant faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0