Den billösas dilema

Idag har jag varit ute på äventyr.
Eller egentligen inte, men det lät mer spännande när jag sa så. ;)
Jag tog min beiga lilla cykel och gav mig ut på jakt efter Granngården. Ja, jag vet att jag har varit där innan, men av någon anledning så kan jag aldrig hitta bland industri-områden. Så jag hade ingen aning om var det låg fast att jag redan varit där. Men jag hittade dit på första försöket, så tummen upp till mig.
Köpte en påse hö och 60 liter spån till "grisarna". Jag har nu insett att det hade varit såååå mycket lättare att ta hand om mina djur om jag hade haft en bil. För som vem som helst kan räkna ut så blir det ju billigare om man köper de stor påsarna med spån och hö. Särskilt eftersom det går åt så mycket när man har marsvin, så då hade man inte behövt handla så ofta. Men dessvärre så är påsarna för stora för att få plats med dem på en cykel. De får varken plats på pakethållaren eller i cykelkorgen. Och att försöka cykla med en hand och hålla fast i en stor otymplig påse med den andra är inte heller särskilt lätt att lyckas med. Så jag får snällt fortsätta att slänga ut mer pengar för att kunna transportera hem mina "cykel-lämpliga" påsar.
Som tur är så skiter ju marsvinen i vilket, bara de får mat och har en ren bur så är de nöjda.
 
Efter att jag kom hem så satte jag mig på balkongen och läste lite.
Hann med hela 70 sidor igen. Så nu har jag läst 220 sidor på ett dygn.
Är rätt så stolt över mig själv. ;)
Bara för det så ska jag ut på balkongen nu och läsa lite till. :)
 
Ha de!
 
Det är tre marsvin med på bilden, men det är bara Eli som syns för de andra har gjort ett bo i höet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0