Hundvakt

Är ensam hemma och är hundvakt.
Bråkade lite med vovvarna när vi var ute på morgonrundan. Axe och Bonnie drar nämligen som två galningar när man går med dem tillsammans. (de tävlar om vem som ska gå först). Vilket resulterar i att jag och Kotte släpas efter dem som två vantar och jag blir förbannad och börjar skälla ut hundarna medan Kotte inte får någon chans till att lukta eller kissa.
Så det slutar med att jag har Axe och Bonnie i kort koppel och släpar dem efter mig, medan Kotte får gå med långt koppel. Enda problemet är att Kotte är en "Följeslagare", så det räcker ju med att jag o de andra hundarna fortsätter att gå så följer hon efter. Så egentligen hade jag behövt gå ut med bara henne så att hon får chans att stanna och lukta där hon vill.
Jag älskar dem alla tre över allt annat, men ibland blir jag bara så irriterad på dem. :P
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0