Review på 3 böcker: Strindberg, Rowling & Christie


För ett tag sedan så lånade jag dessa tre böcker av Sanne.
Lite blandad läsning om vi säger så.
På senaste tiden har jag varit väldigt inne på att läsa klassiker och böcker av klassiska författare.

Blomstermålningar - August Strindberg
Väldigt kort bok på bara lite över 70 sidor, men ack så tråkig! Visst jag läste ut den på 1 dag, men jag var tvungen att pausa flera gånger för att inte somna medan jag läste. Snaaaark!
Den handlade om blommor och växter och om hans trädgårdar... typ.

The tales of beedle the bard - J.K. Rowling
Aaah, finns det någon bättre än J.K. Rowling? Jag börjar starkt misstro det. En riktigt mysig och härlig bok bestånde av små berättelseer för häxor och trollkarlar med kommentarer från Albus Dumbledore.
Det var härligt att få läsa något med koppling till den magiska Harry Potter-världen igen.
Jag älskade att läsa boken, från början till slut.

Sad Cypress - Agatha Christie
Den första Agatha Christie bok som jag läst, men absolut inte den sista. Läste den på engelska, vilket bara gjorde den ännu bättre. Den här boken tyckte jag mycket om, och det var riktigt svårt att lägga den ifrån sig. Vid vissa tillfällen önskade jag att det skulle finnas fler timmar på dygnet så att jag skulle kunna fortsätta att läsa istället för att släcka lampan för att sova. Välskriven och med en spännande handling. Och en av få böcker som inte har varit förutsägbar på det sättet att jag inte hade en aning om vem mördaren var fören det avslöjades i boken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0