Musbeteende

Mina muspojkar ger mig verkligen huvudbry ibland.
Jag försöker att förstå mig på hur de fungerar och tänker. Lära mig deras beteende. Men det är fasen omöjligt.
De vägrar att bo tillsammans, och så fort de sitter i en bur tillsammans börjar de nakna att slåss och försöker ha ihjäl varandra...
Men när de nu sitter ensamma så verkar de inte ett dugg intresserade av det heller. De är super sociala och tigger om att få komma ut så fort de är vakna. Det räcker med att jag öppnar buren så hoppar de praktiskt taget ut själva in i handen. De vill vara med i allt jag gör. Pluggar, läser, kollar serier, surfar runt på datorn, äter...
Men trots att de inte vill bo tillsammans så har de inget emot att vara ute på äventyr tillsammans. Och det är det som jag har allra svårast att förstå mig på. Jag förstår ju att de känner igen varandra och därför inte behöver "presentera sig" (möss har sånt minne, att det räcker med att de har träffats en gång så känner de varandra). Men att de sen springer runt på äventyr tillsammans och till och med bygger bo av mitt täcke och ligger där i en hög och sover ihop.. Jag fattar det helt enkelt inte.
Vad är det i deras sociala natur som gör att de inte vill dela bur, men att de gärna delar på min säng. Och de har inget emot att sova tillsammans.
I'm confused...


Voldemort & Slingersvans för 10 minuter sen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0