Härlig vinterdag med islänningarna!

Snacka om att det var roligt att vara ute och rida i skogen igår!
Trotts att det var kallt och kyligt så frös vi inte och det var egentligen riktigt härligt väder.
Jag fick låna en av grannarnas häst som var jättemysig.
Trots att de andra tyckte att vi var lite långsamma så gillade jag tempot. När man är van vid Kompis stora men långsamma steg så känns en liten islännings snabba korta steg som hur snabbt som helst. Fast att det egentligen gick ganska långsamt.
Någon som verkade ha ännu roligare än vad jag hade var mamma. Hon och Turbo verkade ha riktigt roligt ihop. Och när det väl blev en liten tävling ute i skogen så for de iväg i full galopp och det enda man hörde var mammas skratt medan hon for iväg! ;)

Efter lite instruktioner så lyckades jag komma in i tölten och det var riktigt kul att få jobba lite och sen känna att man fick belöning för mödan. Fick även känna av lite pass, och hej vad det gick!
Roligast var nog ändå när vi alla for iväg på skogsvägen i en enda klunga och vinden ven så pass mycket att ögonen började rinna. Men ack vad roligt det var! :D


Vi stod på gårdsplanen och väntade på att de andra skulle komma och hämta oss.
Men eftersom de var så sega så gick vi och möte dem istället. ;)



De andra var liiite före oss...
Men ska jag vara ärlig så var det ganska roligt att traska runt där lite halvt för sig själv och bara njuta av naturen.


För att illustrera hur stadiga på foten de här små hästarna är försökte jag att fota terrängen lite. Det gick väl sådär. Egentligen borde jag väl fotat när vi red inne i skogen på en upptrampad skogsstig som enbart hade plats för en häst åt gången, som även bar oss över en stig som var på en sluttande kulle...typ. Men då var jag så koncentrerad och hade fullt upp med att styra och hålla balansen så det var inte tanke på att ta upp kameran då. ;)





Turbo sa hejdå när vi hoppade in i bilen och åkte hem igen! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0