En vampyrs bekännelse

Jag har läst ut ännu en bok.
Denna gången var det "En vampyrs bekännelse" av Anne Rice.
Just denna boken började jag läsa för flera år sedan, men av någon anledning så läste jag aldrig ut den. Men nu tog jag tag i att börja läsa den igen. En liten egenskap som jag har är att jag kan läsa flera böcker samtisigt, och även att komma ihåg vad jag har läst i böcker som jag inte läst klart. Även flera år senare. Haha. Så jag började läsa i mitten av boken där jag senast hade slutat och jag hade inga problem att plocka upp handlingen från där jag slutat sist.
Den var väldigt bra boken och jag som älskar vampyrer bara njöt av att läsa om vampyrerna Lestat, Claudia och Louis.

"Journalisten Daniel Malloy anländer till ett hotellrum där en man som påstår sig vara en vampyr befinner sig. Daniel är först skeptisk men när mannen rör sig omänskligt fort inser Daniel att han talar sanning. Mannen presenterar sig som Louis de Pointe du Lac och ber Daniel intervjua honom.

Louis berättar att han för 200 år sedan var deprimerad och självmordsbenägen över att hans fru och barn dött. En natt när han vandrar i hamnen i New Orleans blir han attackerad av en vampyr vid namn Lestat. Lestat suger blod från honom och berättar att han tänker ge honom ett val han aldrig fick; dö eller bli vampyr.

Louis väljer senare att bli vampyr och börjar dricka blod från Lestat." - Från Wikipedia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0