Systrarna på Grafik-kurs!

Igår var jag och min syster på Grafik-kurs. Och det var jätteroligt! Och vi var grymma! :P
Man hade bilder med sig som man skulle göra om till tryck. Man la ett plexiglas över bilden och ristade i plasten med en penn-liknande metallspets. Sen strök man färg över och sen var det bara att trycka. Det var egentligen lite mer komplicerat än så och tog lååång tid att fixa varje tryck, det var många mellansteg. Men i stora drag var det så det gick till. :)

Tog lite bilder innan vi började, men när vi väl börjat glömde jag helt bort kameran för man hade fullt upp att göra hela tiden. I 4 timmar höll vi på med detta och det var så roligt att tiden bara flög iväg!


Nikki in action. Hon testar att rista lite i plasten innan det är dags att börja på riktigt.


Vår utrustning

Nikkis ena tryck hon skulle göra

Min ena bild jag skulle rista in

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0