Grekiska Sagor



Grekiska Sagor – Eva Hedén

En bok som sammanfattar några av de mest kända grekiska sagorna från den grekiska mytologin. Och eftersom att jag är ett stort fan av grekisk mytologi så behöver jag ju knappast påpeka att jag älskade denna boken. Den var skriven på ett enkelt sätt, med ett ordspråk som man kan förstå (inte sån där jobbig gammal svenska/grekiska). Den var utformad som en blandning av en lärobok och en helt vanlig sagobok. Den gick snabbt att läsa och var svår att lägga ifrån sig. Det var ju så intressant att läsa om alla hjältar och gudar, och det var kul att se hur mycket av det man faktiskt kände igen. Toppbetyg till denna boken från min sida!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0