Min fredag - sista provtagningsdagen

Tänkte berätta lite kortfattat hur min fredag såg ut.
Jag menar med tanke på provtagningen och sånt.

Började då dagen med att Michelle kom och hämtade mig i den snygga hyrbilen som vi har fått lov att använda nu till vårt ex-jobb, när vi skulle ut och provta.


Den är ännu snyggare i verkligheten! ;)

Halv åtta bar det iväg, då vi skulle in på militärområdet denna dagen för att provta. Och tydligen så fanns det bara folk där mellan 8.00-14.00. Så vi ville vara säkra på att vi skulle hinnna, så det var lika bra att se till att vara där precis när de "öppnade". Eller ja öppnade och öppnade. Vi var ju tvungna att ringa och be dem släppa in oss genom grindarna.
Snacka om att känna sig vuxen! Michelle ringde ett samtal och helt plötsligt öppnades grindarna till ett militärområde med stängsel och fullt med övervakningskameror och skyltar med texten "Tillträde förbjudet" m.m.


Vi har blivit ganska bra på att borra i träd under dessa dagar...

Vi åkte in och började med våran provtagning och shajse vad duktiga och effektiva vi har hunnit bli under dessa dagar. För kvart över 11 var vi klara och kunde börja packa in allt i bilen igen och snabbstäda den lite innan vi åkte tillbaka till Halmstad och WSP.
Där lastade vi ur allt och la proverna i frysen, sen tog jag faktiskt bussen hem för jag orkade inte gå. Haha
Tjugo över 12 var jag hemma igen.
Och det kändes så jäkla gött!
Tog ett varmt bad för att mjuka upp lederna och musklerna lite och sen drack jag en kopp te och pluggade lite. Sen skulle jag bara "vila ögonen" lite, men det blev att jag sov som en stock i 2 timmar istället!
När jag vaknat igen så satte jag mig ner och började äntligen att fortsätta jobba på hemduggan som vi har haft i djurskyddskursen och 2 timmar senare var jag äntligen klar!!
Så jäkla skönt det kändes!!
Har hållt på med denna duggan i nästan två veckor, så det var underbart att se den färdig!
Jag läste igenom allt och sen skyndade jag mig att skicka in den innan jag skulle hinna ångra mig.
Så nu är äntligen den sista biten av den kursen gjord. Nu hoppas jag bara på att den blir godkänd också! Så är den kursen också avslutad! Känns skönt att inte behöva ha tre kurser att tänka på. Utan att kunna ängna mig helt åt Ex-jobbet och Arbets- och Miljömedicinen.

Efter att jag skickat in duggan så gick jag en promenad och sen satte jag mig och kollade på "Prinsessan och Grodan", medan jag åt och muspojkarna sprang runt på bordet och höll mig sällskap.
Ett bra avslut på en lång, men effektiv dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0