Min lördag 2012-03-03

Denna härliga lördag har gått i djurens och effektivitetens tecken.
Precis sådana dagar som jag gillar mest! ;)
Jag började dagen med endast en halvtimmes frukost (måste vara rekord för min del). Direkt efter frukosten såg jag att Slingersvans var vaken, så då började jag att städa hans bur. Och precis lagom tills buren var städad och jag hade myst lite med min fina pojke så vaknade Voldemort och då tog jag tag i hans bur också. Efter städningen av deras burar och lite mys i knäet så passade jag på att städa till marsvinen också. Timothy passade på att sova under hela tiden, och jag ville inte väcka honom, så jag tog en liten promenad ute i det fina vädret. Han har föresten fortfarande inte varit ute och hälsat på, så jag får väl städa till honom sen när han vaknar ikväll.
Efter promenaden blev det en dusch och sen satte plugget igång.
Som jag sa så har ju dagen gått i djurens och effektivitetens tecken, så självklart är det ju djurskydd jag har pluggat idag. Ligger lite efter i det eftersom det mesta av pluggandet har gått åt till examensarbetet, så idag har det varit skönt att strunta i examensarbetet och bara ägna mig åt det roliga djurskyddet. Har suttit och skrivit på redovisningen som jag och Carl ska ha om transport.
Jag skrev, och skrev, och skrev tills jag började känna mig klar. Så, 2 ½ timme efter att jag börjat blev jag färdig och det känns riktigt bra faktiskt. Nu ska jag bara höra vad Carl tycker om det också sen ska jag ge mig på att fixa med power-point.
På föreläsningen igår så var det några kursare som pratade om en dokumentärfilm som heter "Kokvinnorna", så den vill jag ju se. Men så insåg jag att jag inte har sett den första dokumentärfilmen som heter "Hästmannen". Så nu medan jag har min kaffepaus så sitter jag och kollar på Hästmannen.
Efter kaffet och dokumentären ska jag trixa lite med power-pointen och så ska jag läsa lite till duggan som vi ska ha i Djurskydd II.
Så min dag består i stora drag av djur och effektivt pluggande, men om man väl har en effektiv dag så är det lika bra att ta vara på den. Även om det råkar vara en lördag.


Slingersvans

Voldemort

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0