Vad är konst?

Jag satt och tänkte på det här med att konsten är i betraktarens ögon. Så jag satt och tänkte på att det stämmer ju. Det är ju den som ser det som avgör vad de tycker om det. En teckning av en 5 åring kan ju lika gärna vara ett konststycke, som en tavla av Picasso... De lär ju säkert vara ganska lika ;)
Så då funderade jag lite på vad som krävs för att det ska vara konst. Ingenting egentligen... det är vad jag kom fram till egentligen. Det är ju som sagt upp till betraktaren av föremålet som avgör om det är konst eller skräp.

Så för att vara lite extrem, så tog jag ett foto på mitt nyduschade hår.
Jag tycker att det blev lite konstnärligt, vad tycker du?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0