My love for Anastacia

Jag har så himla många minnen kopplade till Anastacias musik. Det var henne jag lyssnade på under största delen av mina tidiga tonår och frammåt. Och jag kommer ofta tillbaka till musiken och fattar inte varför jag inte alltid lyssnar lika mycket som jag gör under vissa perioder när jag behöver den för att stärka mig själv. För det är just det den gör, texterna ger mig styrka att orka igenom dagen trots att allt annat känns skit.

Den första låten i denna videon, I do, lyssnade jag på varje dag när jag skulle till skolan i högstadiet. Jag använde mig av denna låten för att övertala mig själv att faktiskt gå till skolan, trots att jag hatade varje minut där. Och den andra låten, I paid my dues, gav mig en fin vänskap som visserligen inte finns mera men som jag var i stort behov av just då. De gångerna vi träffades så satt vi på mitt golv och lyssnade på den låten på repeat medan vi spelade kort. Varje gång, om och om igen. Så man kan ju säga att vår vänskap faktiskt byggde på den låten. Och den sista låten, I'm outta love, var den första låten jag hörde och det var den som fick mig "hooked on Anastacia". Så utan den låten hade jag kanske inte hört alla de andra underbara låtarna. Varje låt med ett budskap eller en vilja att kämpa vidare fast att livet är tufft ibland. Men det är väl för att hon skriver ju sina texter själv, och då blir det ju mer personligt.

Vad som än händer, vilken musik jag än lyssnar på, så kommer jag alltid att komma tillbaka till denna kvinnan. Anastacia the one and only!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0