Update about school and stuff

Liten update på skolan/dagarna som varit

 

  • I tisdags förra veckan hade vi tenta i Brittisk Realia, kändes rätt så bra faktiskt. Förutom när jag spillde kaffe över mig själv och halva bordet...
  • Sen en heldags föreläsning med Fiction på onsdagen, sen hem och packa inför helgen.
  • Tors-lör = SKÅNE
    Jag mös en massa med Hanna och pussade sönder Kotte och Bonnie. Åt en massa av pappas mat (mat-koma varje dag) och kollade film och mös med mamma. Spenderade även största delen av torsdagen med Nikki, eftersom det var enda dagen som hon var hemma. Lånade Nikkis exemplar av Shakespears "En midsommarnatts dröm", läste ut den på 2 timmar. Den var väldigt bra faktiskt!
  • Sen hela söndagen var ägnad åt tentaplugg av den högsta graden.
  • I måndags började vi en ny kurs som heter Amerikansk Realia, verkar vara i stort sett samma som Brittisk Realia fast lite mer fokuserad på nutid. Och det verkar vara ÄNNU mer att göra i den kursen...? Äh, vi får väl se. Har inte fått något kursmaterial ännu (har ingen bok i detta ämnet, bara pdf-filer och såna dokument + 21 dokumentärer som vi ska kolla på hemma!!!)
  • Sen efter den nya föreläsningen så var det dags för TENTA i Grammatiken! Ojoj, vad vi ansträngde oss! Satt till 5 (4 timmar) och filade på den, och det var inte så att man satt och glodde igenom den flera gånger utan det tog faktiskt 4 timmar att bara skriva tentan... Så jag hann bara kolla igenom den lite snabbt en gång innan det var dags att lämna in. Men det kändes bra faktiskt. Svarade ju på allting och det var faktiskt inget som kändes helt galet, alltså som jag vet att jag har fel på. Det ska bli intressant att få tillbaka den och se hur det gick. Särskilt med tanke hur mycket jag hatade grammatik innan vi började med denna kursen. Nu har det ju slutat med att det är en av de roligaste kurserna som jag läst. Och det har inte bara varit för att läraren är så rolig på föreläsningarna, utan det har varit roligt även att sitta hemma och plugga grammatik!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0