The Great Gatsby

I förrgår så började jag att läsa The Great Gatsby.

Eftersom att det är en klassiker och den är på engelska så förväntade jag mig en långtråkig och seg bok. Men ack vad förvånad jag blev. Jag har redan läst 130 av 200 sidor och det mesta läste jag igår. Jag vet inte vad det är med denna boken som gör att den går så snabbt och lätt att läsa, för helt ärligt, än så länge har det ju fasen inte hänt någonting! Jag fattar inte vad boken handlar om eller hur den ska sluta. Men ändå kan jag inte lägga den ifrån mig. Det är sjukt skumt. Det enda som har hänt än så länge är att huvudpersonen har pratat om sin granne (Gatsby) och nu även varit på ett party hos honom. Och det visar sig att Gatsby var kär i huvudpersonens kusin för flera år sedan.... And that's it. Alltså 130 sidor av boken har enbart handlat om detta... Ändå kan jag inte sluta läsa. Det måste vara sättet som den är skriven på som gör den så svår att lägga ifrån sig, eller jag vet inte vad det är för jag kan i varje fall inte sluta läsa, trotts att det inte händer ett smack!

Men jag rekommenderar ändå folk att läsa den för om man gillar klassiker (som jag gör) så är detta verkligen en lätt bok att ta sig igenom. ;)

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0