Smärtsam dag

Idag var en sorglig dag för mig och Josefine.
Tillsammans tog vi tag i det jobbiga ämnet att rensa bland våra skor.
Eftersom vi ska flytta från lägenheten till sommaren så är det på tiden att jag går igenom alla skor, kläder, böcker och andra saker som jag samlat på sig under de fyra åren som jag har bott här. Igår gick jag igenom min garderob och lyckades sortera bort en hel Ullareds-kasse full med kläder, och det finns fortfarande vissa plagg som jag är lite osäker på så kanske att påsen fylls på snart.

Men idag var det då dags att ta tag i alla mina skor, mina älskade bebisar. Och eftersom Josefine är lika skogalen som jag är så ville hon gärna vara med och titta på alla skorna. ;)
Hon var snäll och hjälpte mig att inse faktum att man kanske inte ska spara skor som det är hål rakt igenom sulan på bara för att man tycker att de är lätta att ta på sig... (hmm, ja jag vet mina argument är inte alltid de bästa)

Men när vi då hade gått igenom mina skor tyckte jag att det var inte mer än rätt att även hon plågades lite och jag tvingade henne därför att även gå igenom sina egna skor.

Det var en smärtsam upplevelse för oss båda och vi sörjer fortfarande. *snyft*
Men tillsammans lyckades vi att sortera bort 11 par skor!!
Jag gav upp 6 par och Josefine gav upp 5 par.
Så även om det var jobbigt att behöva inse fakta och ge upp hoppet om vissa skor så känns det ändå bra, för dels har jag mindre att släpa med mig i flytten och dels har jag ju nu lite extra plats för nya skor...;)
Om ett tag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0