Livet som Malmöbo börjar infinna sig

Så nu har livet som Malmöbo börjat att infinna sig.
Jag har fortfarande lite problem med att faktiskt komma ihåg och inse att jag bor i Malmö numera. Men jag vänjer mig mer och mer för var dag som går.
 
I måndags så var Linda (som jag hyr lägenheten av) och hälsade på och jag fick tillfälle att visa henne hur jag har gjort med lägenheten, möbler och sånt. Och hon verkade i alla fall tycka att jag fått det fint. Lite imponerad över hur jag lyckats att få plats med allt och hur jag gjort med förvaringen var hon allt. ;)
Trots att jag är jättetacksam över att jag får hyra hennes lägenhet så tycker jag att det är tråkigt att hon inte bor i Malmö längre, nu när jag väl har flyttat tillbaka.
 
Att bo själv i en etta har visat sig vara lättare och mysigare än vad jag först trodde innan jag flyttade in. Och även om jag ibland känner mig så sjukt ensam över att inte ha Josefine att sitta och prata med vid köksbordet så tycker jag det är rätt skönt att få bestämma lite själv och ha sina egna saker där man vill och sånt. Men jag saknar henne, det gör jag verkligen.
 
Och jag saknar de fina människor som jag lärt känna under de fyra åren som jag bodde i Halmstad.
Men på fredag så ska Louise komma ner från Halmstad och sova över, vilket jag verkligen ser fram emot. Och Michelle kommer förhoppningsvis ner under sista helgen i September. Vilket jag knappt kan beskriva hur lycklig det gör mig.
Så även om jag inte bor kvar i Halmstad så hoppas jag verkligen på att jag inte kommer att förlora kontakten med vännerna som finns där. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0