Skolan har börjat och det är fotografi på schemat!

Förra veckan så började skolan igen och denna terminen läser jag två fotokurser på distans.
Den ena kursen ges av Högskolan i Jönköping (där jag läste förra terminen också) och den andra ges av Umeå Universitet. Så nu kan jag allt säga att jag läser vid ett universitet, den ni! ;)
Jag hade lite problem med registrering och sånt till kursen i Umeå, orkar inte gå in på detaljer men kan säga som så att det var mitt eget fel.
Men det slutade i alla fall med att jag ringde till kursansvarige för att få hjälp och reda ut hur jag skulle göra. Och gud vilken trevlig filur! Vi förstod ungefär hälften av vad den andre sa, men det hindrade inte att en del skämt och förhoppningar om framtiden togs upp. Nu när man har fått lite personlig kontakt med honom så är jag ju extra taggad att läsa kursen som heter Avancerat digitalt foto för portfolio.
Den andra kursen som jag läser från Jönköping heter Fotografi - Visuell kommunikation, och den bedrivs på samma sätt med samma sorts upplägg som den förra kursen jag läste så jag är övertaggad på att få läsa den. Den andra var riktigt bra och jag lärde mig så himla mycket som jag inte ens visste att man kunde göra!
 
Nä nu ska jag ägna mig åt att redigera lite bilder till den första uppgiften i Umeå som ska vara klar till på söndag. Bäst att lägga på ett kol! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0